שליח עד הבית חינם - בקניה מעל 299₪

טיפים וטרנדים

מדריך סוגי לקים וגימורים

היי נייליסטות,
כמה פעמים קרה לכן שרציתן לתאר את הלק שעליכן אבל לא הייתן בטוחות אם הוא שימרי, גליטרי או בכלל מולטיכרומי?
עולם הלקים לא מפסיק להשתכלל ולהמציא את עצמו כל פעם מחדש, הן מבחינת העושר של הצבעים והגוונים והן מבחינת הטקסטורות המגוונות שמצטרפות ומעשירות את עולמינו כנייליסטות.
עם כל העושר והמגוון, עשוי גם להיות קצת בלאגן… אז איך מבחינים ומזהים מהם ההבדלים בין גימורי הלק השונים?
בדיוק בשביל זה הכנתי עבורכן מדריך לסוגי הלקים הפופולריים ביותר שיעזור לכן לאתר את הלק האהוב עליכן.

מדריך גולדניילס לסוגי לקים וגימורים

קרמי – הפורמולה והגימור הנפוצים ביותר של לקים.
לקים קרמיים הם בעלי צבע אחד אחיד שנמרחים באופן חלק ולאחר הייבוש הם נשארים עם ברק. בדרך כלל הם נעשים אטומים לאחר מריחת 2-3 שכבות.

לק בגימור קרמי

מטאלי – לק בגימור מבריק מאוד ובעל אפקט מתכתי.
בתחילה הלקים המטאליים היו מאוד פופולריים בעיקר בצבעי כסף, זהב, קופר וכחול כהה. בשנים האחרונות הגימור המטאלי הולך ונעשה פופולרי יותר ויותר וניתן להבחין בקשת צבעים מאוד רחבה שמצטרפת לגימור המבריק במיוחד.

לק בגימור מטאלי

שימר – גימור פופולרי בהרבה לקים והם מכילים חלקיקים קטנים שנוצצים באור, שחלקם בצבע בהיר יותר מצבע הבסיס של הלק וחלקם בעלי צבע שונה לחלוטין. חלקם גם יכולים להיות בעלי גימור דואוכרומי או מולטיכרומי (פירוש בהמשך). ישנם לקים עם כל כך מעט שימר שבקושי ניתן להבחין בהם וחלקם מכילים כל כך הרבה שימר שאפשר להתייחס אליהם כלקים גליטריים.

לק בגימור שימר

מאט – לק מאט מקבל גימור שטוח וחסר ברק, לאחר שהוא מתייבש על הציפורן.
לא נהוג למרוח עליהם מייבש לק או טופ כדי לשמור על הגימור המקורי שלו ולכן בדרך כלל העמידות שלו על הציפורניים נמוכה יותר בהשוואה ללקים אחרים. אפשרות נוספת היא לכסות כל סוג לק (קרמי, מטאלי, גליטרי וכו’) בטופ מאט, המעניק ללק שמרחנו מתחת גימור מאט וללא צורך ברכישת לק מאט מיוחד.
זוכרות? ציפורניים בגימור מאט הם אחד מהטרנדים המובילים בעולם הציפורניים לשנת 2016, לקריאה נוספת לחצי כאן.

לק בגימור מאט

גליטר – גליטרים הם נצנצים ולק גליטרי יכיל נצנצים בתוכו. בדרך כלל מדובר בלקים בעלי גימור מטאלי, והגליטרים יכולים להיות בגדלים שונים: קטנים מאוד עד כדי להידמות לשימר או גדולים מאוד. כמו כן, ישנם לקים בעלי גליטרים בגודל וצבע אחיד או בגדלים וצבעים שונים באותו בקבוק לק.
“ככל שלק יכיל כמות גדולה יותר של גליטר, או גליטרים בגודל גדול, הלק יקבל יותר מרקם וטקסטורה ולכן מומלץ למרוח שכבת טופ מעל לק גליטרי. לפני השימוש בלק גליטר רצוי לנער אותו, מפני שגליטרים גדולים נוטים לשקוע לתחתית הבקבוק”, ממליצה דניאלה אברמוב, בעלת בלוג הציפורניים ומותג הלקים Cashemre Dreams.

לק בגימור גליטר

הולוגרפי – לקים המכילים בתוכם חלקיקי שימר שזוהרים ונוצצים בכל צבעי הקשת, בחשיפה לאור ובמהלך תנועה.
כמו בתמונה תלת מימדית, שמשתנה בהתאם לזווית הראיה שלנו, גם לקים הולוגרפים ישנו את צבעם בהתאם לקרן האור שתפגע בצבע הלק ובתלות עם זווית הראיה של המתבונן. לקים הולוגרפים יכולים להיות בעלי פיזור לינארי או אקראי; הולוגרפים לינארים מכילים בדרך כלל חלקיקים קטנים יותר ויוצרים מראה ואפקט אחיד יותר. הולוגרפיים מפוזרים מכילים חליקים מעט גדולים יותר שמתפקדים באופן שאינו מאוד אחיד מבחינת צבעי הקשת שלהם במפגש עם אור ישיר.

לק בגימור הולוגרפי

דניאלה מסבירה כי “החלקיקים המצויים בלק הולוגרפי הם לרוב כסופים ובעלי ציפוי המאפשר את שבירת קרן האור הפוגעת בהם, וכך אנחנו רואים את אפקט צבעי הקשת. ככל שהשכבה ההולוגרפית תהיה חלקה יותר, יתקבל אפקט ליניארי. ככל שהשכבה מפוזרת, צפופה או בעלת חלקיקים גדולים כמו גליטר, נקבל את האפקט האקראי”.

חול / סוכר – לק בטקסטורת חול או סוכר הוא בעל מרקם עבה, קשה וגרגירי והוא יכיל בדרך כלל גליטרים בתוכו.
לאחר הייבוש לק בטקסטורת חול יישאר יבש וללא ברק, אך שכבה נדיבה של מייבש לק איכותי תעשה את העבודה.

לק בטקסטורת חול

דואוכרום / מולטיכרום – דואו ומוליטכרום הם לקים שמשנים את הצבע שלהם, בהתאם לזווית שבה הם מוצגים ושניהם בעלי אפקט מראה. דאוכרום הוא לק בעל שני צבעים שמתחלפים עם תנועת הציפורן, מולטיכרום משלב עוד יותר גוונים. בהינתן ששינוי הצבע קשור לאופן שבו האור מתנגש עם הפיגמנט, בדרך כלל נוצר אפקט של ברק וזוהר. הלקים הדואו/מולטי כרומיים יכולים להיות בעלי גימור מטאלי, שימרי או להכיל גליטרים.

לקים בגימור דואו ומולטיכרום

ג’לי – לק ג’לי (לא לק ג’ל, אלא ג’לי כמו המעדן) הוא לק עם צבע שהוא חצי שקוף ואינו אטום. בשונה מלקים שקופים, הפיגמנט בלק ג’לי עשיר יותר והוא בעל חצי אטימות מבריקה ובעל גימור “עסיסי” ומראה רטוב יותר. למרות שהם חצי שקופים, או נראים כאילו “על בסיס מים” ניתן להגיע איתם לאטימות מלאה במריחת שכבות רבות. השימוש הנפוץ ביותר עם לק ג’לי הוא “מניקור סנדוויץ ג’לי” – מריחת שכבה ראשונה של לק ג’לי, אחריה לק גליטר ושוב מריחה של לק ג’לי מעל. הלקים הללו יהיו בדרך כלל בצבע אחד אך לעיתים יכילו בתוכם שימר או גליטר.

לק בגימור ג'לי
עד כאן, הכרנו 9 סוגי לקים וגימורים שונים שהם הפופולריים ביותר היום בעולם הציפורניים:

המדריך של גולדניילס לסוגי לקים1

 

המדריך של גולדניילס לסוגי לקים2

כמובן שישנם עוד סוגים ואפילו תתי סוגים של טקסטורות לק מיוחדות וכפי שהצגתי בהתחלה, העולם הזה רק הולך ומתפתח כל הזמן. אני מקווה שהפוסט הזה עזר ויעזור לכן הן בהרחבת המושגים והמונחים בעולם הלקים והן כדי לדעת לזהות ולתאר טוב יותר את מבוקשך.

יש לך שאלות נוספות? אולי את זקוקה להבהרות נוספות?
את תמיד מוזמנת ליצור איתי קשר בעמוד צרו קשר עם גולדניילס! 

שלך גולדי

גולדי פורמן

גולדי פורמן, נייל-ארטיסטית ובעלת בלוג מוביל לאומנות ציפורניים, המנגיש לכל חובבות הז’אנר באופן קל ופשוט כיצד להשיג מראה ציפורנים מקורי ומיוחד.

הצטרפי עכשיו לקהילת הנייליסטיות של גולדניילס וקבלי עדכונים על סרטוני הדרכה חדשים, הנחות והמון דברים שווים!