שליח עד הבית חינם - בקניה מעל 299₪

טיפים וטרנדים

איך מתמחרים מניקור ולק ג’ל?

החלטת להגשים את החלום שלך לטפח ולטפל בציפורניים של נשים וללמוד מניקור ולק ג’ל. השקעת לא מעט כסף בלימודים, בחומרים ומוצרים ושעות רבות של אימונים. את אוהבת את התחום הזה ורואה את עצמך עוסקת בו לפחות בשנים הקרובות, אם לא עד גיל הפרישה.
התחלת לקבל קצת חברות, שכנות, בני משפחה ואת מרגישה מוכנה להתחיל לקבל לקוחות חדשות.
ואז – עולה השאלה הכי גדולה שכל מניקוריסטית או בכלל עצמאית שואלת – איך אפשר לדעת בכמה לתמחר את השירות שלי?


בפוסט הנוכחי אדבר ואחלוק איתך טיפים שיעזרו לך לקבוע מחיר נכון לשירות שאת מעניקה. אתבסס ואתייחס לתמחור של מניקור ולק ג’ל, אבל כמובן שזה יהיה רלוונטי לכל שירות או טיפול אחר.

קודם כל, חשוב שנבין מאיפה הבעיה או הדילמה בקביעת תמחור של טיפול מניקור ולמה זו אחת השאלות הכי נפוצות בפורומים וקבוצות פייסבוק של מניקוריסטיות?
בשונה מתמחור של מוצר פיזי, כמו עט או שואב אבק, את טיפול המניקור הרבה יותר קשה לתמחר או לקבוע את העלות שלו. רוב המניקוריסטיות מסתמכות על מדד המחירים הנהוג בשוק בלבד, ועל פיו קובעות את המחירון שלהן. מבלי להבין בכלל ממי הן “מעתיקות במבחן” והאם זו באמת התשובה הנכונה.
אם נרצה להעריך בעצמינו את עלות המניקור – גם זו לא משימה פשוטה. מה צריך להיכלל בתחשיב? האם הלימודים שעלו כמה אלפי שקלים נכללים? האם החדר בבית שבו את מקבלת את הלקוחות צריך להיחשב? חשבון המים, החשמל? האם צריך לחשב לכמה לקוחות מספיק בקבוק לק ג’ל של 15 מ”ל?
התשובה לא בדיוק פשוטה.
כשהתשובה לא פשוטה – אני תמיד מציעה לחזור לבסיס.

כדי להבין מה העלויות של הטיפול הבסיסי שאנחנו מעניקות (מניקור ולק ג’ל בלבד, ללא שום תוספות), כדאי שנשב ברוגע ונרשום על דף, את כל ההוצאות הקבועות הכרוכות בטיפול של מניקור ולק ג’ל.
ההמלצה שלי היא להסתמך על הוצאות של חודש בחודשו.
למשל, לבצע מעקב אחרי 3-6 חודשים ולסכם את גובה ההוצאות של החומרים שאת רוכשת באופן קבוע. לקים, ג’לים, ניירות מניקור, בקבוקי אלכוהול, פדים וכו’.
מי שמשקיעה בקידום ממומן ברשתות החברתיות, ההוצאה הזו צריכה להיכלל גם כן. כמו כן, מי ששוכרת קליניקה צריכה להכניס את כל ההוצאות הללו גם כן.
זה המקום לומר, שלדעתי גם אלו שמקבלות בביתן, צריכות לחשב את החלק היחסי של ההוצאה עבור חדר הקליניקה (הרי שאם לא היית מניקוריסטית, היית שוכרת/קונה דירה עם חדר אחד פחות) ואת החלק היחסי, עד כמה שאפשר, של הוצאות החשמל והמים למשל. כמובן שזה יכול להיות הערכה גסה ולא מדוייקת מידי.
לאחר שסכמת את כל ההוצאות הקבועות בכל חודש על פני 3-6 חודשים, קיבלת ממוצע חודשי.
נניח שהממוצע החודשי עומד על 3000 ש”ח.
עכשיו, נחשב את מספר הלקוחות שאת מקבלת בכל חודש. כמו בהוצאות, גם בלקוחות, אין חודשים זהים, אך בדקי את הממוצע על פני אותו מספר חודשים (בין 3-6 חודשים).
נניח שאת מקבלת בממוצע 5 לקוחות ביום ועובדת 6 ימים בשבוע, אז בשבוע את מקבלת בממוצע 30 לקוחות ובחודש את מקבלת בממוצע 120 לקוחות.
ניקח את 3000 ש”ח ההוצאות ונחלק ב-120 לקוחות, התוצאה שתתקבל היא 25 ש”ח.
כלומר, בממוצע כל לקוחה עולה לך 25 ש”ח.
זאת אומרת, שאם התמחור שלך הוא 80 ש”ח, אפשר לומר שאת מרוויחה על כל לקוחה בממוצע – 55 ש”ח.
חשוב לזכור משהו נוסף: מה-55 שקלים יורדים תשלומים למס הכנסה, ואם העסק שלך הוא עוסק מורשה, אז מתוך ה-80 ש”ח, יורדים 17% מעמ. כך שלמעשה את מרוויחה על כל לקוחה בממוצע – 43 ש”ח לפני הוצאות של מס הכנסה. עוד דבר שחשוב לזכור, שהתשלומים של עצמאים לביטוח לאומי מסתמכים על גובה ההכנסה שלך.

זה הזמן שלך לשאול את עצמך האם את מרגישה בנוח להרוויח 43 ש”ח ברוטו לשעה עד שעה וחצי עבודה של מניקור. כשאני מציגה את המספרים האלו למתאמנות העסקיות שלי, בדרך כלל התגובה היא אכזבה, כי הן מבינות שלא לשם כך הן בנו עסק עצמאי ועובדות מבוקר עד לילה, כשיכלו להרוויח הרבה יותר כשכירות ועם הרבה פחות כאבי ראש.
יחד עם זאת, חשוב להבין שבתחילת הדרך של כל עסק עצמאי, צריך לקחת בחשבון שהרווחיות מגיעה בשלב מאוחר יותר, בממוצע לאחר 6-12 חודשים.
לכן, אם החלטת להתחיל להניע את העסק שלך, את יכולה להתחיל עם מחיר נמוך במעט יותר ממחיר המטרה שלך, וזאת כדי לצבור לקוחות וניסיון. חשוב עם זאת, לציין באופן ברור מול הלקוחות שכרגע זה מחיר השקה. בהמשך, כשתצברי לקוחות והיומן יתחיל להתמלא, תוכלי לבחור להעלות את המחיר שלך.

אני מקווה שעזרתי לך להבין מהי הדרך הנכונה והמקצועית לקביעת תמחור לטיפולי יופי כמו מניקור ולק ג’ל.
לעוד טיפים את מוזמנת לעקוב אחרי האינסטגרם של גולדניילס

גולדי פורמן

גולדי פורמן, נייל-ארטיסטית ובעלת בלוג מוביל לאומנות ציפורניים, המנגיש לכל חובבות הז’אנר באופן קל ופשוט כיצד להשיג מראה ציפורנים מקורי ומיוחד.

הצטרפי עכשיו לקהילת הנייליסטיות של גולדניילס וקבלי עדכונים על סרטוני הדרכה חדשים, הנחות והמון דברים שווים!