10 מזונות לציפורניים חזקות ובריאות
טיפים למניקור

10 מזונות לציפורניים בריאות וחזקות!

יש אמת באמירה "אתה, זה מה שאתה אוכל". כולנו היינו רוצות ציפורניים יפות וחזקות, ויש גם כאלו שיעשו הכל בשביל זה כולל בניית ציפורניים בשיטות האקריל או הג'ל. אבל מה עם הציפורניים הטבעיות שלך ולמה את לא מצליחה לחזק אותן?
זה נכון שמחזק טוב יכול לעזור, עד מידה מסויימת, בחיזוק הציפורן אך זה אינו מספיק לבדו.
אז מה כן?
מה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו משפיע במידה רבה עלינו, את זה כולם יודעים, אבל אילו מזונות ישפרו את בריאות וחוזק הציפורניים שלנו? הכינו את רשימת הקניות, וקבלו את עשרת המאכלים החשובים ביותר שיחזקו את הציפורניים שלך תוך זמן קצר!

  1. ביצים – זוהי עובדה ידועה כי מזונות מבוססי חלבון חיוניים לבריאות הכללית של הציפורניים שלנו. הסיבה לכך היא שהציפורניים שלנו מורכבות משכבות קראטין (סוג של חלבון). אכילת מזונות עשירים בחלבון מספקת לגוף שלנו את אבני הבניין לגידול ציפורניים בריאות וחזקות. ביצים כידוע, עשירות בחלבון ולא משנה באיזו צורה תבחרי לאכול אותן: מבושלות, מטוגנות או עלומות.
    שתי מנות חלבון ביצים ביום מומלצות לציפורניים בריאות.
  2. חלב – עשיר בסידן אשר חיוני לחיזוק הציפורן ומסייע בצמיחה מהירה יותר שלהן. השתדלי לצרוך לפחות כוס חלב אחת ביום. מחסור סידן בגוף עלול לגרום לציפורניים שלך להיות יבשות ושבירות. כמו כן, עבור אלו שאינן מעוניינות לצרוך מוצרים מן החי, ישנם מקורות צמחיים המכילים כמויות גבוהות של סידן כמו למשל חלב סויה, טופו וטחינה.
  3. זרעי דלעת – מופתעת? זרעי דלעת הם מזון נפלא עבור הציפורניים שלך (כמו גם עבור הלב שלך, השיער, העור ועוד). זרעי דלעת מכילים מגוון של חומרים מזינים, כולל אבץ, חלבון וסיבים, הם עשירים בויטמין E והם מכילים יסודות אלקליים (יוצרים בסיסים לאחר חילוף החומרים בגוף והם אנטי דלקתיים).
  4. ברוקולי – עשיר בברזל, מרכיב חיוני נוסף שתורם גם הוא לציפורניים חזקות ובריאות. מחסור בברזל בגוף יכול למשל לגרום לצמיחת ציפורניים בעלות שטח עם רכסים או סדקים במקום שטח חלק.
  5. גזר – אכילת גזר באופן קבוע, בין אם מבושל, טרי או מרוסק למיץ, יכול לשפר את מראה הציפורניים שלך פלאים! גזר הוא מזון המועשר בויטמין A, ומונע מהן יובש וחוסר חיוניות. מנת גזר אחת מדי יום, היא כל שנדרש כדי לעזור הציפורניים שלך להיות חזקות יותר וארוכות יותר.
  6. שקדים – מקור מצויין לביוטין, שהוא סוג של ויטמין B, אשר מונע שבירות הציפורן והוא הכרחי לבריאות הכללית של הציפורן.
    אפילו מחסור קל בביוטין עשוי לגרום לציפורניים שלך להיות יבשות, להאט את הצמיחה שלהן ואפילו להכהות את הצבע שלהן.
    כמו כן, שקדים עשירים בסלניום, אנטי אוקסידנט חשוב ביותר לגוף שלנו. כך למשל, מחסור בסלניום עלול לגרום לשבירה ולהלבנה של הציפורניים.
  7. בטטה – הפחמימה המתוקה והטעימה הזו עשירה באנטי אוקסידנט המכונה בטא-קרוטן, אשר הגוף ממיר לויטמין A. ויטמין A חיוני לצמיחת תאים בגופנו, אשר בתורם יתרמו לבריאות הציפורן. מחסור בוויטמין A עשוי לגרום לציפורניים שלך לגדול יבשות ושבריריות. אכילת בטטה משפרת את חיסוניות הגוף שלך ומסייעת בצמיחה של ציפורניים בריאות וחזקות.
  8. עגבניות – עשירות בליקופן וביוטין, אשר מסייעים בצמיחה מהירה ובריאה יותר של הציפורניים ואף להעניק לך ברק טבעי. העגבניות מכילות כמויות גבוהות של ויטמין C (אפילו יותר ממה שיש בתפוז!). באשר לעגבניות, עדיף לאכול אותן טריות, לעומת מבושלות, שכן תהליך הבישול שלהן הורס את הויטמין C שהן מכילות. אז אם את מעוניינת בציפורניים חזקות, זה הזמן לאכול עגבניות!
  9. בננות – עשירות באשלגן שתורם בשיפור המראה של הציפורן, ואבץ אשר אחראי על חוזק הציפורן. הבננות מכילות גם ויטמין B6 אשר תורם גם הוא לבריאות הציפורן.
  10. אבוקדו – עשיר בויטמינים A, D, E ומכיל כמויות גבוהות של אנטי-אוקסידנטים (נוגדי חימצון) וביוטין, אשר מסייעים במניעת ציפורניים יבשות ושבריריות.

עד כאן נייליסטות, 10 מזונות העל שישפרו את בריאות, חוזק הציפורן והמראה שלה.
שיהיה בתאבון ובהצלחה!

הפוסט הקודם הפוסט הבא

אולי תתעניינו גם בזה

X
X